Laatu
Laatu Spesiassa
Laadunhallinnalla varmistamme, että toimintamme täyttää sille asetetut vaatimukset ja vastaa asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin.
Laadunhallintamme noudattaa jatkuvan parantamisen periaatetta ja on osa jokaisen spesialaisen työtä. Suunnittelun, toteutuksen, arvioinnin ja parantamisen vaiheita toistamalla kehitämme toiminnan tehokkuutta ja laatua systemaattisesti.
Laadunhallintajärjestelmämme koostuu
- toimintaa ohjaavasta strategiasta, arvoista ja eettisistä periaatteista
- oppilaitoksen intraan rakennetusta toimintakäsikirjasta
- prosessi- ja palvelukuvauksista, työohjeista ja prosesseihin liittyvistä dokumenteista
- mittareista sekä
- toiminnanohjauksen ja laadunhallinnan toimintamalleista ja käytänteistä.
Arvioimme onnistumistamme Balanced ScoreCard -mallin (BSC) mukaisesti asiakkaan, henkilöstön, prosessien ja talouden näkökulmista. Arvioinnin tueksi keräämme palautetta opiskelijoilta, henkilökunnalta, huoltajilta, työelämän sidosryhmiltä ja muilta keskeisiltä kumppaneilta. Lisäksi hyödynnämme Kansallisen arviointikeskuksen (Karvi) arviointien ja AMEO-verkoston vertaisarviointien tuloksia sekä Spesian mittaristosta saatavia tulos- ja seurantatietoja.
Kuva 1. Spesian toiminnan laatua edistetään laatuympyrällä, jossa toistuvat suunnittelu, toteutus, arviointi ja parantaminen.
Ota yhteyttä
