Asuminen Spesiassa (selko)
Asuminen asuntolassa
Spesialla on opiskelija-asuntoloita.
Opiskelija voi pyytää asuntoa asuntolasta.
Asuntolassa asutaan arkipäivät.
Viikonloppuna ja lomalla mennään kotiin.
Opiskelija-asunnossa on huonekalut ja pieni keittiö.
Opiskelija ostaa tarvitsemansa arjen asiat itse.
Asuntolassa tarjotaan aamupala, päivällinen ja iltapala.
Asuntolassa harjoitellaan itsenäisen elämän taitoja.
Ohjaaja on aina paikalla ja auttaa arjen sujumisessa.
Kaverit ja vapaa-aika ovat tärkeitä asuntola-elämässä.
Asuntolassa kannustetaan liikkumaan, harrastamaan ja viettämään vapaa-aikaa.
Kysy työntekijöiltä lisää asuntolassa asumisesta.
Spesian asuntolat
Spesialla on asuntolat Jyväskylässä, Järvenpäässä, Pieksämäelle ja Turussa.
Alla näet kuvia Spesian opiskelija-asuntoloista.
Mannilantie 12
Kolmesta alkuperäisestä 50-luvun asuntolarakennuksesta on käytössä enää vihreä Nuortentalo, joka on täysin remontoitu.
Einola – Mannilantie 27
Einola-rakennus valmistui 2005. Rakennuksen alakerrassa on opintotoimisto ja kirjasto.
Palvelupäälliköiden yhteystiedot
Voit kysyä lisätietoja asumisesta Spesian palvelupäälliköiltä.
Johanna Huttunen
Triin Vares
Tea Kiviluoma